2018. április 2.

HÚSVÉTI BOOK TAG

Nagyon rég volt már a blogon ilyen poszt, és a napokban keresgettem is egyedi, elgondolkodtató kérdésekből álló taget, mikor Tisszián, a We always have summer című blog írója kihívott egy kis húsvéti könyves kérdezz-felelekre (nézzetek be hozzá is!) - innen is köszönöm neki a felkérést! Majdnem lecsúsztam ezzel a szezonról, mert szenvedtem a kollázzsal, ami most nem a legjobb alkotásom lett. Valahogy nem tudok ennyi színnel dolgozni, viszont szerintem nagyon üdítők ezek a kis konfettik. Nem is jelölnék meg most senkit a majdnem késői válaszaim miatt, aki akarja, a kérdések jövőre is itt lesznek!


NYUSZIK - egy könyv, amiből lehetne több is, azaz örülnél, ha lenne folytatása


Nem igazán szeretem, ha valamit úgy nyújtanak, mint a rétes tésztát -, aki olvassa a sorozatértékeléseimet, az tudja ezt. Minden történet úgy kerek, ahogyan azt az író megálmodta, ezért ezt a kérdést átértelmezném, és mondok egy írót, akinek bárcsak több könyve lenne - ez pedig Maggie Stiefvater. Imádom az eddig megjelent összes könyvét, és tudom, hogy a következő könyvét is imádni fogom.


HÚSVÉTI TOJÁS - egy könyv, ami meglepett


Ha könyvmolyok vagytok, valószínűleg ismeritek azt az érzést, mikor egy fülszöveg a könyv cselekményének egy olyan szegmensére fókuszál, ami valójában nem is kap akkora szerepet, ezáltal más elvárásokat állítunk fel a regényről. Michelle Painchaud Erica szerepében c. könyvével kapcsolatban azt hittem, egy kincsre bukkantam. Izgalmas történetet vázolt fel a fülszöveg kémkedéssel, bűncselekménnyel, izgalmakkal, erre kaptam egy tiniregényt klisés szerelemmel. Hát meglepett rendesen, és sajnos nem a jó értelemben.


TOJÁSVADÁSZAT - egy könyv, amit nehéz volt megszerezned


Egyértelműen Takami Kósun Battle Royale-ja volt az, amit vagy egy évig üldöztem, hogy meglegyen a régi borítóval. Még az Ambivalentinán olvastam róla, és tudtam, hogy nekem ez kell, de a könyvesboltban nem találtam a régi kiadást, a Molyon pedig ha valaki felrakta, hogy árulja, fél órára rá már valaki más le is csapott rá, úgyhogy volt egy időszak, amikor ugrásra készen nézegettem az email értesítéseimet, amiket a moly.hu szokott küldeni. De meglett! És imádom!


BÁRÁNYKÁK - egy gyerekkönyv, amit a mai napig élvezel


Diana Wynne Jones - A vándoló palota c. könyve nem tudom, mennyire számít gyerekkönyvnek, de még gyerek voltam, mikor láttam az animét, és beleszerettem, majd elolvastam a könyvet. Nagyon imádom ezt a világot, majdnem annyira, mint a Harry Potter világot (, ami elég nagy szó). Ez a történet kedves, gyönyörű, ugyanakkor sok mögöttes tartalmat hordoz, amit gyerekként nem értettem.


TAVASZI VIRÁGOK - egy könyvborító, ami a tavaszra emlékeztet


Valahogy nem tudok elvonatkoztatni a tartalomtól, így ennél a pontnál a belső és a külső is egyaránt sokat nyomott a latban. Az ég a földig ér című könyvet Jandy Nelsontól már elég rég olvastam, 3 éve, de ahogy visszaemlékszem a regényre, egyből a tavasz és nyár jut az eszembe, és az angol borító a színes esőcseppekkel szerintem nagyon tavaszias. (A magyar borítót utálom, úgyhogy arról inkább ne beszéljünk.)


FELTÁMADÁS A HALÁLBÓL - egy könyv egy elhunyt írótól


Tavaly augusztusban volt szerencsém Harper Leetől a Ne bántsátok a feketerigót!-hoz. Nem bántam meg, hogy egy "klasszikushoz" nyúltam, elgondolkodtató ugyanakkor nagyon kedves történet volt, amire szerintem még sokáig fogok emlékezni, és a nyáron, ha kicsit több időm lesz, a második részt, a Menj, állíts őrt! is szeretném sorra keríteni. Harper Lee egyébként 2016-ban hunyt el.


KOSÁRKÁK - egy könyv, ami jelenleg a kívánságlistádon szerepel


Már nagyon régóta piszkálja a fantáziámat a The Foxhole Court sorozat ( még az Angol nyelvű könyvek bűvöletében című posztomban is írtam róla), és sajnos azóta is csak vágyakozom utána, karácsony után ugyanis eszembe jutott ez a sorozat, és amerikai oldalakon el is kezdtem keresgélni. A Bookdepository-n nem volt, a Barnes&Noblesnál pedig teljesen ingyenes volt, ami nem kicsit lepett meg, de kiderült, hogy csak valami nook book formában lehet kapni. Szóval ez az olvasás még várat magára.


JELLYBEAN - egy könyv, ami édes


Egy barátnőm jóvoltából volt szerencsém a The names they gave us c. könyvhöz Emery Lordtól, amit most beválasztok ide, mert a blogon még nem volt szó róla. Ez volt az első angol nyelvű könyvem, de minden meglepően érthető volt, könnyen olvasható és témájában is közel állt a stílusomhoz. Lucy édesanyját újra rákkal diagnosztizálják és az ő kívánsága hatására kerül a lány egy nyári táborba segítőként, ahol sok új barátot szerez és a szerelem is rátalál. Egyszerűen egy cuki történet, amiben van valami különleges, és ezért mindenkinek szívből ajánlom.

Nektek mik lennének a válaszaitok? Szeretitek egyáltalán a húsvétot?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Üzemeltető: Blogger.
emerge © , All Rights Reserved. BLOG DESIGN BY Sadaf F K.