2017. szeptember 28.

SEVENTEEN - THE PLAYLIST

Őszintén szólva, szeptember elseje óta az iskola engem agyilag zokni szintre lökött vissza. Sulin kívül bármilyen alkotói folyamat jönne is szóba (mármint bejegyzést mégis kéne a népnek írni), egyszerűen bámulok ki a fejemből, és nem tudom, mit kezdhetnék a dologgal, amit addig szívesen és tele fantáziával csináltam. Hiszen ha követtek Facebookon (reklám helye), akkor láthattátok, hogy augusztus végén tele voltam ötletekkel és célokkal.
Ma viszont...
Kicsit vérszegény ez a poszt, de talán néha ilyen is kell. Merthogy holnap 17 éves leszek.



Úgy gondoltam, unalmas séma már, hogy minden blogger és videós "x dolog, amit x év alatt tanultam" című posztokat ír. Bár én mindenképp nagy érdeklődéssel olvasom őket, hiszen vannak azért poénos, kreatív dolgok ezekben, nekem a fentiek miatt sem időm, sem energiám nincs most ilyeneken agyalni, na meg egy kis muzsika mindig mindenkit képes feldobni. Bennem is ez a nagyon rövid playlist tartotta a lelket (meg a gimi utáni céljaim). Azt hiszem, ebből is látszik, milyen pengeélen táncolok.
De hagyjuk is a panaszkodást és az iskolát, és koncentráljunk a számokra.


There's something dark hangin' over my head
I'm seventeen, don't hold your breath

Ez a szám nagyon old-school, nagyon hangulatos, az utóbbi napokban ez lett a listám vezető slágere. Tulajdonképpen arról szól, az énekes hogyan élte meg a gimit. Szerintem mindenki találhat benne ismerős elemeket.



See I was racing and waiting for the day that I would be old enough

Nagyon szeretem Alessia zenéit, ezt a dalt több mint egy éve hallgatom, és még nem untam meg. Sok dolgot felidéz bennem ez a szám, olyan dolgokat is, amik különben nem jutnának eszembe, ha a felnőtté válásra gondolok. A dalban megjelenik gyerekkori félelem, a szülők jótanácsai, barátok, szeretet és az idő befagyasztása.



What’s so wrong with shining?
Why’ve you got so much fear?

Ez tipikusan az a hangulatú zene, amit barátokkal lazán lehet énekelgetni, annyira egyszerű és ragadós, a mondanivalója mégis szuper szerintem. Mahalia arról énekel nekünk, miért érzi jobban magát, ha önmagát adja.



When I was seventeen
My mother said to me
"Don't stop imagining. The day that you do is the day that you die."

Ez a dal talán nem fog mindenkinek tetszeni, nekem valamiért mégis bejön. Talán a hangulata, vagy a szövege...



Well, nothing's gonna hurt me with my eyes shut
I can see through them

Egy kakukktojás a végére, csak mert nagyon imádom, nagyon kikapcsol, miközben a mondanivalója sem elhanyagolandó. Szerintem egy társadalomkritikának is elmenne, de ki-ki hogyan értelmezi. Mindenesetre néha én is csak lehunynám a szemem.


Nektek van szülinapos zenétek? Milyen a suli, nektek is hasonlóan nehéz és sok?

2 megjegyzés:

  1. Isten Éltessen! <3
    Nagyon jó cikk lett! :)
    Imádom ezeket a zenéket.:)
    Puszi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Dzseni! Igazán kedves vagy és örülök, hogy tetszett! :) <3
      Puszi neked is

      Törlés

Üzemeltető: Blogger.
emerge © , All Rights Reserved. BLOG DESIGN BY Sadaf F K.